Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 35 of 35

Thread: Grain Sorghum

  1. #21
    Join Date
    Jun 2014
    Location
    MUN-row, NC
    Posts
    4,204

    Default

    How'd y'all learn HOW to plant stuff, what to plant, etc.

  2. #22
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Wateree, South Carolina
    Posts
    36,873

    Default

    If you plan on having real quality dove hunting for the future, spend your time and effort worrying about your own by religiously keeping a field clean and well baited. Imprint, imprint, imprint...

    It takes a LOT of work and money to keep a field baited correctly. Scratch/sunflower seed/wheat/shells/grit

    Will the bait create a legal situation with you hunting over your neighbor's shitty milo field? Probably. Should you care? No. Nothing good comes overnight...

  3. #23
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Columbia, SC
    Posts
    36,021

    Default

    Quote Originally Posted by Black Bart View Post
    Serious question:

    How'd y'all learn about all this?
    the internet

    although I know you wanted "personal experience" over anecdotal evidence.
    Ugh. Stupid people piss me off.

  4. #24
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Newberry SC
    Posts
    2,770

    Default

    Milo is not just for late season. Shot a field last year on opening day in Lexington County, limited within an hour or so. Field had been combined.

  5. #25
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Banks of the Wateree
    Posts
    34,803

    Default

    Quote Originally Posted by Black Bart View Post
    How'd y'all learn HOW to plant stuff, what to plant, etc.
    We started broadcasting wild amounts of wheat in our main field close to forty years ago, when it was legal, and everyone had birds. Once I got a DL.. it was one of my side "jobs" growing up. Almost everyday after school I'd load up the back of my truck with wheat with either a cousin of mine or a friend I'd talk coerce into coming. I'd put my old yota in four low, put it in first gear with a brick on the pedal and then there'd be an extra spreading. When the law changed, we started paying farmers to plant. My father, myself, and a cousin typically planted everything else like deer plots, turkey, besides sunflowers. Now we plant everything. The only thing that is difficult is the weather and pigweed.

  6. #26
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Columbia, SC
    Posts
    36,021

    Default

    sicklepod is next...
    Ugh. Stupid people piss me off.

  7. #27
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Banks of the Wateree
    Posts
    34,803

    Default

    yep and I don't like bermuda

  8. #28
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Banks of the Wateree
    Posts
    34,803

    Default

    near dove fields

  9. #29
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Wateree, South Carolina
    Posts
    36,873

    Default

    Quote Originally Posted by Highstrung View Post
    We started broadcasting wild amounts of wheat in our main field close to forty years ago, when it was legal, and everyone had birds. Once I got a DL.. it was one of my side "jobs" growing up. Almost everyday after school I'd load up the back of my truck with wheat with either a cousin of mine or a friend I'd talk coerce into coming. I'd put my old yota in four low, put it in first gear with a brick on the pedal and then there'd be an extra spreading.
    Nothing easy about it either. There is nothing a dove hates more than coming to a field and finding no food. They have been known to leave a field for the season over one missed feeding...

  10. #30
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    Columbia
    Posts
    7,407

    Default

    Quote Originally Posted by JABIII View Post
    If you plan on having real quality dove hunting for the future, spend your time and effort worrying about your own by religiously keeping a field clean and well baited. Imprint, imprint, imprint...

    It takes a LOT of work and money to keep a field baited correctly. Scratch/sunflower seed/wheat/shells/grit

    Will the bait create a legal situation with you hunting over your neighbor's shitty milo field? Probably. Should you care? No. Nothing good comes overnight...
    What in the hell would you know about imprinting? Hahaha.

    Thatís the plan for the future. We simply had more to chew than we had time this year. Turkeys took priority.
    Them that don't know him won't like him, and them that do sometimes won't know how to take him

    He ain't wrong, he's just different, and his pride won't let him do things to make you think he's right

    They don't put Championship rings on smooth hands

  11. #31
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    united states of america
    Posts
    18,116

    Default

    Quote Originally Posted by Black Bart View Post
    Serious question:

    How'd y'all learn about all this?
    White privilege

  12. #32
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Gobbler's Knob, GA/ Bamberg,SC
    Posts
    16,216

    Default

    Yall talkin White Sorghum or Western European dwarf variety??
    F**K Cancer

    Just Damn.

  13. #33
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Gobbler's Knob, GA/ Bamberg,SC
    Posts
    16,216

    Default

    Or some hybrid White Pearl Millet/ sorghum variety??
    F**K Cancer

    Just Damn.

  14. #34
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    Gobbler's Knob, GA/ Bamberg,SC
    Posts
    16,216

    Default

    Best dove field I ever shot in SC had a buffet - it covered the whole season. Planted in strips.. Benne was the first crop, then sunflowers, and corn for winter shooting.

    When the Benne was ready , got o mighty at the doves ..
    F**K Cancer

    Just Damn.

  15. #35
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Columbia, SC
    Posts
    36,021

    Default

    they talking MILO
    Ugh. Stupid people piss me off.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •